A. Clarificarea noțiunii de competență
Argument: Asupra noțiunii de competență și a eficienței utilizării ei sunt dispute destul de aprinse la nivel mondial. Clarificarea noțiunii și stabilirea unui limbaj comun este esențială pentru adoptarea unei viziuni unitare și o abordare eficientă.
Etape:
a. Studiul literaturii în domeniu
b. Identificarea celor mai bune abordări a acestei tematici
c. Stabilirea influențelor contextului și a posibilității de a posibilității de a decontextualiza competența
d. Evaluarea pozițiilor critice la adresa competenței
e. Elaborarea, adoptarea unei definiții pentru competență
Răspund: Director, responsabili comisii metodice pe discipline
Termen: An școlar
B. Identificarea celei mai bune metode de dezvoltare a competențelor
Argument: Eficiența în mediul privat a utilizării competențelor și experiența altor țări în implementarea unei educații bazate pe competență sunt surse prețioase de informare.
a. Evaluarea modalităților de formare a competențelor în domeniul educativ public și privat
b. Preluarea ideilor principale din abordările studiate
c. Elaborarea/adoptarea unui model de dezvoltare
Răspund: Director, responsabili comisii metodice pe discipline
Termen: An școlar
C. Implicarea cadrelor didactice în programele de perfecționare organizate de ISJ Alba
Argument Deși s-a realizat o trecere de la centrarea pe cunoștințe la centrarea pe competențele elevului în documentele de planificare, cadrele didactice nu au fost instruite/formate în adoptarea acestei noi metode de abordare a educației
Etape:
a. Conștientizarea nevoii de perfecționare
b. Evaluarea ofertelor de perfecționare
c. Identificarea celor mai oportune cursuri de formare
d. Înscrierea la cursuri
e. Participarea la pregătire
Răspund: Director, responsabili comisii metodice pe discipline
Termen: An școlar
D. Implicarea managerului în proiectele ISJ ca expert pentru valorificarea experienței dobândite.
Argument Nevoia de a continua proiectele inițiate la ISJ în vederea obținerii rezultatelor urmărite
Etape:
a. Participarea la concursurile de selecție
b. Implicarea pentru obținerea unor rezultate bune în cadrul tuturor activităților realizate
c. Ameliorarea rezultatelor și a calității muncii prin studiu continuu și susținut
d. Valorificarea studiului prin realizarea unor instrumente performante
Răspund: Director
Termen: An școlar
E. Militarea activă în vederea modificărilor de fond în educație
Etape:
a. Participarea cu articole și comunicări în presă și la conferințe la nivel județean și național
b. Realizarea de demersuri pe lângă autorități și persoane de decizie pentru a promova o viziune și o abordare modernă a educației
c. Popularizarea unor cărți valoroase în Consiliu Profesoral
Răspund: Director
Termen: An școlar
F. Continuarea activităților de modernizare a spațiilor și îmbunătățire a condițiilor materiale oferite de școală
a. Realizarea planului de reparații
b. Discutarea lui la nivelul autorităților locale
c. Identificarea posibilităților de realizare
d. Realizarea activităților propuse
Răspund: Director, administrator financiar
Termen: An școlar