|
|
REZULTATE TEST S.M.P. |
|
|
|
|
Profesorul Y |
1 |
Cultivarea capacităţilor intelectuale |
aspectul formativ intelectual este prioritar faţă de cel informativ |
3
|
aspectul informativ este prioritar faţă de cel formativ |
2
|
accentul se pune pe însuşirea tehnicilor de învăţare şi nu pe rezultatul acesteia |
4
|
importantă este reacţia de răspuns pe care elevul o dă la un moment dat |
1
|
2 |
Cultivarea motivaţiei învăţării |
cultivă trebuinţa de autodepăşire |
5
|
cultivă trebuinţa datoriei |
1
|
cultivă trebuinţa de cunoaştere |
1
|
cultivă trebuinţa de afirmare |
3
|
3 |
Atitudini afective |
atitudini congruente cu situaţia |
1
|
atitudini egocentriste |
1
|
minimalizarea relaţiilor afective în procesul învăţării |
5
|
atitudini de acceptare nerepresivă |
3
|
4 |
Atitudini cognitive |
relaţional |
0
|
dependent de contextul în care a acţionat |
3
|
inferenţial-categorial |
4
|
analitic- descriptiv |
3
|
5 |
Atitudini evaluative |
aprecierea nivelului de performanţă |
3
|
aprecierea volumului de informaţii |
3
|
aprecierea finalităţii informaţiilor |
3
|
aprecierea exactităţii informaţiilor |
1
|
6 |
Stil de transmitere a cunoştinţelor |
flexibil, deschis, formativ |
1
|
linear, nestimulator |
0
|
strict direcţionat, predominant informativ |
6
|
comprehensibil, informativ |
3
|
7 |
Individualizarea procesului de predare |
nivelul capacităţilor |
1
|
nivelul de realizare |
4
|
nivelul de inteligenţă |
3
|
nivelul aptitudinilor |
2
|
8 |
Raportul profesor-elev |
centrat pe cultivarea personalităţii elevului |
2
|
centrat pe viabilitatea clasei de elevi |
2
|
centrat pe îndeplinirea obiectivelor instructiv-educative |
1
|
centrat pe satisfacţia membrilor relaţiei |
5
|
9 |
Cultivarea interesului elevilor pentru obiectul predat |
model vocaţional |
2
|
model de depăşit |
4
|
model de ajustaj |
2
|
model de emancipare |
2
|
10 |
Educaţie, disciplină |
cultivarea conduitei autonome |
3
|
cultivarea conduitei heteroconduse |
1
|
cultivarea conduitei normative |
2
|
cultivarea conduitei independente |
3
|
|
|
|
|
|
|
Profesorul ideal ---> Total A |
21
|
|
|
Total B |
21
|
|
|
Total C |
31
|
|
|
Total D |
26
|
|
|
|
|